بارداری در هفته ی 25

q

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

 

اندازه کودک شما از سر تا پاشنه پا حدود 34.3 سانتی متر شده است. وزن او (که حدود 680 گرم است) خیلی زیاد به نظر نمی رسد اما او به زودی کمی بافتچربی می آورد و قیافه باریک و نحیف او تغییر خواهد کرد، پوست نسبتا چروکیدهاو صاف می شود و شباهت او به یک نوزاد کامل بیشتر و بیشتر خواهد شد. احتمالا اکنون می توان موهای او را دید که هم رنگ و هم حالت گرفته اند، هرچند که رنگ و حالت موهای او ممکن است بعد از تولد تغییر کنند.

 

شما چگونه تغییر می کنید؟

 

نه تنها کودک شما موهای بیشتری درآورده است که ممکن است موهای سر خود شماهم پرتر و درخشنده تر به نظر بیایند. در واقع موهای شما زیاد نشده اند بلکههمان موهای معمولی شما هستند که بیشتر از معمول بلند شده اند. همچنین ممکناست موهای بدن شما نیز تیره تر یا کلفت تر به نظر بیایند. این موها نیزظرف چند هفته پس از تولد نوزادتان به حالت عادی بازخواهند گشت؛ گاهی همبرای از بین بردن آنها ممکن است دچار زحمت شوید. شما ممکن است دیگر قادرنباشید که به زیبایی و متانت گذشته راه بروید. ادامه دادن به ورزش برای شماخوب است اما هر وقت احساس کردید که خیلی خسته شده اید ورزش نکنید. همچنیناگر احساس درد، کوفتگی بدن، سرگیجه یا غش کردید، یا زمانی که نفس کم آوردیدبلافاصله ورزش را متوقف کنید. برای مدت طولانی به پشت دراز نکشید و ازانجام حرکتهای ورزشی که ممکن است تعادل شما را به هم بزند خودداری کنید. مقادیر زیادی آب بنوشید، قبل از ورزش گرم کردن و بعد از آن خنک کردن رافراموش نکنید.


با انجام آزمایش غربالگری گلوکز در فاصله هفته های بیست وچهارم تا بیست و هشتم، ممکن است بطور همزمان برای شما آزمایش کم خونی همتجویز شود. هرچند حجم خون شما در طول حاملگی به شدت افزایش می یابد اماممکن است تعداد گلبولهای قرمز خون شما به اندازه کافی افزایش نیافته باشد. گاهی اوقات این عارضه را «کم خونی فیزیولوژیک» می نامند که در سه ماهه دوم وسوم حاملگی معمول است. در صورتی که آزمایش خون شما حاکی از کم خونی واقعیباشد باید از آهن و مکملهای غذایی استفاده کنید.


اگر تا حالا به اسمنوزاد خود فکر نکرده اید باید در این کار جدی شوید. انتخاب یک نام مناسبوظیفه ای بسیار مهم است اما باید برای شما حالت تفریحی هم داشته باشد. بهتاریخچه فامیل خود (مثلا اسم پدر پدربزرگتان) یا مکانهایی که برایتان جالبهستند یا شخصیتهای محبوب ادبی و داستانی تان و یا شخصیتهای فیلمهای موردعلاقه تانفکر کنید. حتی می توانید از کتابهایی که اسامی مختلف کودکان راجمع آوری کرده اند استفاده کنید.

 

 

فعالیت های این هفته

 

در این هفته وقتتان را به همسرتان اختصاص دهید: می توانید همسرتان بطوررمانتیکی غافلگیر کنید. همه خصوصیاتی را که از او دوست دارید بنویسید بهاو بگویید که چرا فکر می کنید او یک پدر فوق العاده خواهد بود، یا حداقلدستهای همدیگر را بگیرید و به یک گردش کوتاه یا پیاده روی بروید. برایارتباط جسمی و روحی با یکدیگر وقت بگذارید، آنچه را در یکدیگر دوست دارید وآنچه که شما را به هم پیوند می دهد جشن بگیرید، عشق بورزید و قدر یکدیگررا بدانید. هر هفته حداقل نیم ساعت وقت بگذارید و به همسرتان بفهمانید کهچقدر برای شما و زندگی تان مهم است. (البته اگر واقعا اینطور هست!(





+ نوشته شده در چهار شنبه 6 فروردين 1393برچسب:بارداری,حاملگی,راهنمای بارداری,راهنمای حاملگی,راهنمای بارداری هفته به هفته,ساعت 1:1 توسط phna |